Zmiana planu zajęć
niedziela, 31 stycznia 2021 12:00

Od poniedziałku, 1 lutego 2021 r. obowiązuje nowy tygodniowy plan zajęć (zgodnie z Librusem)

 
„Olecko wczoraj i dziś”
piątek, 29 stycznia 2021 16:47

 

 

Kliknij by zobaczyć galerię

W piątek, 29.01.2021 r. uczniowie klasy VI i VII w ramach edukacji regionalnej wzięli udział w lekcji online poświęconej historii Olecka. Zajęcia prowadził pan Zbigniew Stefanowski, nauczyciel I Liceum Ogólnokształcącego w Olecku. Omówił położenie geograficzne miasta, zaprezentował walory przyrodnicze okolicy i przedstawił historię powstania Olecka. Jego wykład był bardzo interesujący i zawierał wiele ciekawostek na temat miasta. Dziękujemy panu Stefanowskiemu za poświęcony nam czas.

 

 

 
Zabawy na śniegu
czwartek, 28 stycznia 2021 18:32

Kliknij by zobaczyć galerię

W czwartek, 28 stycznia 2021 r. uczniowie klasy I i II, korzystając z pięknej i śnieżnej zimy budowali igloo, grali w śnieżki i hasali po puszystym śniegu. Pobyt na świeżym powietrzu dostarczył im wielu radości i zdrowych rumieńców na twarzy.

Małgorzata Skrocka

 
Zabawa karnawałowa
czwartek, 28 stycznia 2021 18:18

 

Kliknij by zobaczyć galerię

Wszyscy bawią się wspaniale, jak co roku w karnawale … 28 stycznia 2021 r. dzieci w zespole wychowania przedszkolnego bawiły się świetnie – przebrane w różne postaci z bajek. Zabawa karnawałowa dostarczyła przedszkolakom wielu przeżyć i radości.

AM

 

 
O historii polskich insygniów królewskich
poniedziałek, 21 grudnia 2020 18:15

 

Kliknij by zobaczyć galerię

W poniedziałek, 21.12.2020 r. uczniowie klasy piątej wzięli udział w kolejnym spotkaniu online w ramach ogólnopolskiego projektu „Zaproś mnie na swoją lekcję”. To przedsięwzięcie umożliwia uczniom zdalne spotkania z gośćmi i nauczycielami z całej Polski i służy wymianie doświadczeń w trudnym czasie epidemii. Na lekcji języka polskiego naszym gościem była pani Anna Leman-Błajda, a prowadzone przez nią zajęcia dotyczyły historii polskich insygniów królewskich.

Agnieszka Łaskowska

 

 
Tradycje bożonarodzeniowe na Warmii i Mazurach z historią w tle
środa, 16 grudnia 2020 19:54

 

Kliknij by zobaczyć galerię

W środę, 16.12.2020 r. uczniowie klasy VII i VIII podczas lekcji języka polskiego wzięli udział w spotkaniu online pt. „Tradycje bożonarodzeniowe na Warmii i Mazurach z historią w tle”. Zajęcia prowadzili nauczyciele z I Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Kochanowskiego w Olecku: pani Emilia Przemielewska i pan Mariusz Bartnicki. Omówili dawne zwyczaje związane z okresem adwentowym, czasem Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku na Warmii i Mazurach. Na zwyczaje oraz kuchnię w obu regionach miało wpływ sąsiedztwo Rosji i Litwy. Mazury to region, który pozostawał pod silnym wpływem kultury pruskiej, tutaj prezenty dawniej wręczano sobie 27 grudnia na pamiątkę rzezi niewiniątek, ukazanej w Biblii. Zwyczaj ubierania choinki przywędrował do Polski z Niemiec. Wcześniej stawiano w kątach izb przystrojone snopy zboża, co miało znaczenie symboliczne – kolejny rok miał być pomyślny dla gospodarzy i dać obfite plony. Chaty bielono w okresie adwentowym i przystrajano ozdobami. Resztki potraw zostawiano duszom zmarłych, a stoły, ławy i podłogi posypywano mąką, aby znaleźć ślady ich wizyty. Gospodarz wychodził na próg domu i wzywał po imieniu tych, którzy odeszli. Boże Narodzenie na Warmii i Mazurach było też czasem zawierania małżeństw. Prezentacja była bardzo ciekawa, zawierała także słowa z gwary mazurskiej i warmińskiej. Dziękujemy pani Emilii i panu Mariuszowi za interesujące zajęcia, dzięki którym odkryliśmy piękno dawnych tradycji regionu. Mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie kontynuowana w przyszłości.

Agnieszka Łaskowska

 

 
Świąteczne wypieki
wtorek, 15 grudnia 2020 17:32

 

Kliknij by zobaczyć galerię

15 grudnia 2020 r. w zespole wychowania przedszkolnego był dniem wyjątkowym, a to za sprawą świątecznych wypieków. Dzisiaj stołówka szkolna stała się miejscem świątecznego nastroju, kulinarnych pomysłów i współpracy przedszkolaków, czego efektem były smaczne ciastka.

AM

 

 
Już jest!
poniedziałek, 14 grudnia 2020 18:37

 

Kliknij by zobaczyć galerię

14 grudnia 2020 r., chętni uczniowie ubierali szkolną choinkę. Choinka, jako drzewko bożonarodzeniowe pojawiło się w XVI wieku. Początkowo choinka była wieszana pod sufitem, czubkiem do dołu. W Polsce pojawiła się na przełomie XVIII i XIX wieku i spotykana była jedynie w dużych miastach. Dekoruje się ją bombkami, cukierkami, łańcuszkami, papierowymi ozdobami, srebrnymi i złotymi włosami anielskimi.

AM

 

 
Święty Mikołaj naprawdę przyszedł
poniedziałek, 07 grudnia 2020 13:00

 

Kliknij by zobaczyć galerię

7 grudnia 2020 r. do dzieci z zespołu wychowania przedszkolnego przyszedł Mikołaj, ale zrobił to w nocy. Wszedł przez okno, zostawił prezenty i wyszedł drzwiami. Kiedy dzieci z rana przyszły na zajęcia zobaczyły na podłodze ślady butów Mikołaja, więc był on naprawdę!

AM

 

 
Udział w konkursie
środa, 02 grudnia 2020 18:31

 

Kliknij by zobaczyć galerię

2 grudnia 2020 r., podczas nauczania zdalnego klasa III wzięła udział w konkursie „Mleczna magia świąt”. Udział w konkursie polegał na przygotowaniu mlecznego napisu na świątecznej bombce choinkowej. Forma pracy była dowolna, nawiązywała do mleka i produktów mleczarskich oraz prezentowała dlaczego powinniśmy spożywać mleko i produkty mleczarskie w ciągu dnia i jaką rolę odgrywają w codziennej diecie ucznia.

Opiekun: Grzybowska Urszula

 

 
Prośba o karmę dla zwierząt
wtorek, 01 grudnia 2020 11:04

Co roku mogliśmy liczyć na Wasze wsparcie w naszych działaniach na rzecz potrzebujących. W tym roku naszej pomocy potrzebują najwierniejsi przyjaciele człowieka i to do nich skierowana będzie nasza pomoc. Pomóżmy przetrwać im zimę. W dniach od 3.12.2020 r. do 18.12.2020 r. Koło Wolontariatu przy Szkole Podstawowej w Judzikach będzie prowadziło zbiórkę na rzecz bezdomnych zwierząt będących pod opieką Stowarzyszenia „Cztery Łapy”.

Zbierane będą:
- karma dla psów i kotów;
- koce, ręczniki;
- zabawki, akcesoria dla psów i kotów.
Przyniesione dary można zostawić w korytarzu przy wejściu do szkoły.

 
Ogłoszenie
piątek, 27 listopada 2020 16:28

Drodzy Uczniowie i Rodzice!

Informujemy, że Szkoła Podstawowa w Judzikach jest dla Was cały czas otwarta. Ze względu na okres pandemii Covid-19 istnieją pewne ograniczenia.

Zapraszamy do biblioteki szkolnej w celu wypożyczania książek:

- w poniedziałki, od godziny 7.30 do godz. 12.30  i w środy, od godz. 7.30 do godz. 11.30.

Można również skorzystać stacjonarnie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej:

- w poniedziałki, od godziny 9.00 do godz. 12.00 i we wtorki, od godz. 9.00 do godz. 11.00.

Zapraszamy także do udziału w spotkaniach online z książką:

1. ,,Poczytaj mi... " - w poniedziałki i we wtorki od godziny 18.00,

2. ,,Co w książce piszczy” - we wtorki od godziny 19.00.

 
Dzień Pluszowego Misia
środa, 25 listopada 2020 18:20

 

Kliknij by zobaczyć galerię

25.11.2020 r. dzieci w zespole wychowania przedszkolnego obchodziły Światowy Dzień Pluszowego Misia … Miękki, puchaty i taki z łatką. 25 listopada swoje święto obchodzi najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel dzieci i niezastąpiona przytulanka przy zasypianiu – Pluszowy Miś. Mimo coraz nowocześniejszych i coraz bardziej atrakcyjnych zabawek, moda na misie nie przemija. Trudno sobie wyobrazić dzisiejszy świat bez Pluszowego Misia. Jest towarzyszem dzieci i dorosłych w świecie beztroskiej zabawy oraz przyjacielem-powiernikiem największych sekretów i tajemnic.

AM

 

 
TEG 2020 zdalnie – Dzień piąty
piątek, 20 listopada 2020 17:35

 

Kliknij by zobaczyć galerię

20 listopada 2020 r. uczniowie klasy VII na zajęciach z języka polskiego w ramach podsumowania Tygodnia Edukacji Globalnej rozwiązywali quiz dotyczący zagadnień związanych z Edukacją Globalną. Pytania dotyczyły Celów Zrównoważonego Rozwoju, różnic pomiędzy krajami rozwiniętymi a rozwijającymi się, przestrzeganiem praw człowieka, wiedzy o organizacjach międzynarodowych. Zajęcia prowadziła Agnieszka Łaskowska.

Podczas zajęć w zdalnej grupie „Edukacja Globalna” uczniowie podawali konkretne przykłady zachowań ekologicznych i ich skutków podczas pandemii – przebywania przez dłuższy czas w pomieszczeniu, ucząc się i pracując zdalnie. I jednocześnie zastanawiali się, co trzeba zrobić, żeby świat uczynić lepszym. Poznali też Radio-Świat-online, słuchając najnowszych wiadomości i muzyki ze wszystkich kontynentów i zakątków świata (poznawanie krajów i kultur). Na zakończenie spotkania uczestnicy grupy zapoznali się z prezentacją multimedialną „Czy one muszą wyginąć?” (zagadnienie dotyczące 14 i 15 Celu Zrównoważonego Rozwoju). W ciągu ostatnich 50 lat człowiek swoją działalnością doprowadził do sytuacji, w której populacja dzikich zwierząt na Ziemi zmniejszyła się o 58%. Ludzie nie tylko polują na zwierzęta, ale także niszczą ich siedliska, wycinając lasy. Do tego wzrost CO2 w atmosferze doprowadza do katastrofalnych w skutkach zmian klimatycznych, które zaburzają równowagę środowiskową i pociągają za sobą całe populacje różnych gatunków zwierząt. Wkrótce może wyginąć np. pingwin równikowy czy morświn kalifornijski (obecnie jego populacja liczy 30 osobników). Zajęcia prowadził Andrzej Malinowski.

Z kolei tematem zajęć na godzinie z wychowawcą w klasie VIII były „Podstawowe czynniki funkcjonowania człowieka”. Uczniowie zapoznali się z Piramidą potrzeb, czyli prawdziwymi życiowymi potrzebami – praktycznym podejściem do tej kwestii. Wysłuchali piosenek („Nasz świat”) , w których zawarte są potrzeby współczesnych ludzi i ocena współczesnego świata. Wykonywali również plakaty związane z CZR. Prowadząca zajęcia, Marzenna Grodzicka zachęciła uczniów od obejrzenia filmu „Uczyńmy świat lepszym” w języku angielskim i wypowiedzi na jego temat: … Gdy wynagrodzenie, które rolnicy otrzymują za ciężką pracę jest ledwie wystarczające, gdy zmiany klimatu zagrażają przyszłości upraw kawy, drobni rolnicy w sposób szczególny odczuwają ciężar nierównego rozkładu sił w handlu. W filmie poznasz ludzi, którzy doświadczają tego na własnej skórze. W 2015 r. światowa społeczność uzgodniła 17 globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju. Czy te postanowienia wpłynęły na życie mieszkańców wsi z krajów Globalnego Południa? Z jakimi wyzwaniami mierzą się ludzie, bez których nie moglibyśmy cieszyć się smakiem kawy, herbaty czy czekolady? Czy jest nadzieja na ich lepszą przyszłość?

AM

 

 

 

 
TEG 2020 zdalnie – Dzień czwarty
czwartek, 19 listopada 2020 18:10

 

19 listopada 2020 r. na zajęciach wiedzy o społeczeństwie w klasie VIII poruszane były zagadnienia dotyczące Celów Zrównoważonego Rozwoju i problemów współczesnego świata. Agenda na rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030 zawierająca Cele ZR została przyjęta przez państwa członkowskie ONZ w 2015 r. Określa ona 17 celów oraz związanych z nimi 169 zadań, które mają być osiągnięte przez świat do 2030 r. Dotyczą one osiągnięć w pięciu obszarach: ludzie, planeta, dobrobyt, pokój i partnerstwo. W kwestii problemów współczesnego świata – łatwo było je określić i nazwać przez uczniów np.: zmiany klimatyczne, konflikty zbrojne, konflikty religijne, bieda, korupcja, brak bezpieczeństwa i dobrobytu. Zajęcia prowadził Andrzej Malinowski.

AM

 

 
TEG 2020 zdalnie – Dzień trzeci
środa, 18 listopada 2020 16:45

 

Kliknij by zobaczyć galerię

18 listopada 2020 r. dzieci z zespołu wychowania przedszkolnego uczestniczyły w kolejnych stacjonarnych zajęciach Tygodnia Edukacji Globalnej, które były kontynuacją wczorajszego spotkania. Dzisiejszym tematem zajęć były „Dzieci – Twarze świata”. Przedszkolaki kolorowały rysunki przedstawiające dzieci z różnych krajów, układały z puzzli mapę świata oraz słuchały afrykańskich bajek. Zajęcia prowadziła Dorota Michałowska-Radzewicz.

Uczestnicy zdalnej grupy „Edukacja Globalna” zajmowali się zagadnieniem odnawialnych źródeł energii – rozwiązywali dwa testy (quizy) online. Ponadto dyskutowany był problem wszechobecnego plastiku – pod hasłem „Plastik jest wszędzie”. I rzeczywiście mikrocząsteczki plastiku są w deszczu, w żywności, w ubraniach, w wodzie … I sam plastik też jest wszędzie np. zabawki z plastiku, opakowania, długopisy, szczoteczki do zębów, piłki, guziki. Wszyscy zjadamy plastik. To nie jest obojętne dla naszego zdrowia. Zajęcia prowadził Andrzej Malinowski.

Z kolei uczniowie klasy piątej na zajęciach z języka polskiego omawiali zagadnienie tolerancji, które wpisuje się w Cele Zrównoważonego Rozwoju (Cel 5 i 10). Uczniowie zapoznali się z infografiką dotyczącą celów, obejrzeli prezentację multimedialną i filmy o tolerancji przygotowane przez Karolinę Rzodkiewicz. Każdy z uczniów mógł sprawdzić swoją wiedzę, rozwiązując quiz dotyczący omawianych zagadnień. Następnie uczniowie stworzyli na zajęciach chmurę wyrazową związaną z pojęciem „tolerancja”. Na koniec wszyscy wysłuchali optymistycznej piosenki pt. „Każdy jest inny”. Wszyscy uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach. Zajęcia przygotowały i prowadziły: Agnieszka Łaskowska i Karolina Rzodkiewicz.

Natomiast w klasie VIII odbyły się zajęcia na temat wytwarzania energii elektrycznej. Uczniowie dowiedzieli się, co jest w Polsce i Unii Europejskiej głównym źródłem energii oraz jaki procent stanowią OZE (odnawialne źródła energii) i jak z nich korzystano w latach 2016-2019. Uczestnicy zajęć obejrzeli również filmy związane z tym tematem („Skąd ten prąd?”, „OZE”) i wypełniali karty pracy. Zajęcia prowadziła Małgorzata Korotko.

Uczniowie  klasy VII podczas zajęć z chemii o „Zanieczyszczeniu powietrza" – obliczali swój ślad węglowy („Jaki świat zostawię”) – Cele: 3, 7 i 13 Zrównoważonego Rozwoju oraz projektowali plakat zachęcający do działań zmniejszających ilość gazów cieplarnianych. Ślad węglowy to całkowita suma emisji gazów cieplarnianych wywołanych bezpośrednio lub pośrednio przez daną osobę, organizację, wydarzenie lub produkt. Na przykład ślad węglowy organizacji obejmuje emisje spowodowane przez wszystkie jej działania, wliczając w to zużycie energii przez wykorzystane przez nią budynki i środki transportu. Są miejsca na świecie, w których litr wody ma wartość złota i są domy, w których czystą wodę spuszcza się do kanalizacji, nie myśląc o dalszych konsekwencjach, także dla całej planety. Zajęcia prowadziła Małgorzata Korotko.

AM

 

 
TEG 2020 zdalnie – Dzień drugi
wtorek, 17 listopada 2020 17:46

 

Kliknij by zobaczyć galerię

17 listopada 2020 r. dzieci z zespołu wychowania przedszkolnego uczestniczyły w stacjonarnych zajęciach edukacji globalnej. Ich tematem były Dzieci Globu. Przedszkolaki poznały najmniejszych mieszkańców naszej Ziemi - dzieci, ich zajęcia w różnych zakątkach świata i stroje. Zajęcia prowadziła Dorota Michałowska-Radzewicz.

Natomiast uczestnicy zdalnej grupy „Edukacja Globalna” zajmowali się dzisiaj zagadnieniem odnawialnych źródeł energii (OZE). Mimo że temat ten jest na ogół znany, to jednak trzeba o nim mówić i podejmować działania, których efektem będzie korzystanie przez nas - w naszych gospodarstwach ze źródeł energii odnawialnej, czyli m.in. energii pochodzącej ze Słońca, wody, ciepła wnętrza Ziemi. Odnawialne źródła energii zaspokajały w 2018 r. 20% zapotrzebowania ludzkości na energię. Zajęcia prowadził Andrzej Malinowski.

AM

 

 
TEG 2020 zdalnie – Dzień pierwszy
poniedziałek, 16 listopada 2020 19:46

 

Kliknij by zobaczyć galerię

16 listopada 2020 r. w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej 2020 dwudziestu uczniów (od klasy IV do VIII), którzy znaleźli się w nowo utworzonej grupie „Edukacja Globalna” – na gmailu (classroom) uczestniczyło w zdalnej prelekcji na temat: „Butelki PET i opakowania plastikowe w kontakcie z żywnością”.

W codziennym życiu tak często korzystamy z produktów wykonanych z plastiku, że większość z nas przestała w ogóle zwracać na niego uwagę. A powinniśmy, szczególnie w wypadku opakowań do przechowywania żywności. Zobacz czemu należy interesować się tematem PET i dlaczego butelka butelce nierówna… Tak zachęcił Andrzej Malinowski, prowadzący zajęcia do udziału w ciekawym spotkaniu. Uczniowie obejrzeli prezentację związaną z omawianym zagadnieniem, poznali oznakowania na butelkach plastikowych i innych opakowaniach; ponadto dowiedzieli się, jak i w co pakować oraz przechowywać żywność i napoje. Bezpiecznymi dla zdrowia są opakowania z numerami: 2, 4 i 5.

Z kolei uczniowie klasy III zajmowali się wraz ze swoją wychowaczynią, Urszulą Grzybowską problematyką wody – Przygody Wody, Wodnisia Modnisia. Po obejrzeniu filmu uczniowie wiedzieli już, czym jest słodka woda dla ludzi i ile jej jest na świecie; wskazywali też produkty spożywcze, do produkcji których zużywa się najmniej wody.

Natomiast uczniowie klasy IV, pod kierunkiem Agnieszki Łaskowskiej próbowali swoich sił w plakacie ekologicznym „To nasz świat! Uczyńmy go lepszym!”. Na plakacie koniecznie musiało być drzewo z liśćmi, na których zapisywane były pomysły na to, jak uczynić świat lepszym w zakresie poprawy relacji międzyludzkich, troski o zdrowie, walki z ubóstwem oraz poprawy edukacji.

Uczniowie klasy VII zastanawiali się nad tym - „Czym jest dla mnie wolność?”. W związku z tym przypomnieli wiadomości na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju oraz obejrzeli film „Ghana – mali niewolnicy”. Do końca tygodnia uczniowie wykonają notatki wizualne dotyczące wolności. Zajęcia prowadziła Agnieszka Łaskowska.

AM

 

 
Tydzień Edukacji Globalnej zdalnie
sobota, 14 listopada 2020 14:47

 

W dniach 16-20 listopada 2020 r. będzie się odbywać Tydzień Edukacji Globalnej – w naszej szkole w zespole wychowania przedszkolnego – stacjonarnie, w klasach I-VIII zdalnie. Będą to m.in. pogadanki, prelekcje, prezentacje, konkursy, quizy na temat edukacji globalnej, w tym roku pod hasłem „To nasz świat. Uczyńmy go lepszym!”. W naszej szkole już od 6 lat uczniowie i nauczyciele zajmują się tematyką edukacji globalnej.

*Edukacja globalna to część kształcenia obywatelskiego i wychowania, która rozszerza jego zakres przez uświadamianie istnienia zjawisk i współzależności łączących ludzi i miejsca. Jej celem jest przygotowanie odbiorców do stawiania czoła wyzwaniom dotyczącym całej ludzkości. Przez współzależności rozumiemy wzajemne powiązania i przenikanie systemów kulturowych, środowiskowych, ekonomicznych, społecznych, politycznych i technologicznych.

*Edukacja globalna kładzie szczególny nacisk na: tłumaczenie przyczyn i konsekwencji zjawisk; ukazywanie wpływu jednostki na globalne procesy i wpływu globalnych procesów na jednostkę; przełamywanie istniejących stereotypów i uprzedzeń; przedstawianie perspektywy Globalnego Południa; kształtowanie krytycznego myślenia i zmianę postaw.

*Do aktualnych wyzwań globalnych zaliczyć można: zapewnienie pokoju i bezpieczeństwa na świecie; poprawa jakości życia w krajach Globalnego Południa; zapewnienie zrównoważonego rozwoju; budowanie partnerskich relacji gospodarczych i społecznych pomiędzy bogatymi krajami Globalnej Północy i biednymi Globalnego Południa.

AM

 

 
Narodowe Święto Niepodległości
wtorek, 10 listopada 2020 18:21

 

Kliknij by zobaczyć galerię

10 listopada 2020 r. dzieci z zespołu wychowania przedszkolnego obchodziły 102. rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę. Dzieci recytowały wiersze o naszej Ojczyźnie, poznały Animowaną Historię Polski i dowiedziały się o powstaniu polskich symboli narodowych.

AM

 

 
Nauka zdalna od 9 do 29 listopada 2020 r.
czwartek, 05 listopada 2020 19:13

 

Drodzy Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele,

informuję, że uczniowie klas IV-VIII kontynuują naukę zdalną do 29 listopada 2020 r. oraz, że uczniowie klasy I-III przechodzą od 9 listopada do 29 listopada 2020 r. na naukę zdalną. Zespół Wychowania Przedszkolnego uczy się nadal w szkole stacjonarnie.

Proszę Państwa,

wszyscy uczniowie pracują na platformie G Suite - na classroomie, a logujemy się na nią poprzez gmaila. Jeżeli macie Państwo problemy ze sprzętem – komputerami to prosimy o zgłaszanie się do szkoły, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.

Numery telefonów do szkoły: 87-520-76-96 oraz 513-054-785

Beata Prześniak

Dyrektor

 

 
Więcej artykułów…
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 36