Grywalizacja PDF Drukuj Email
Wpisany przez nauczyciel   
wtorek, 06 czerwca 2017 18:35

alt

Kliknij by zobaczyć galerię

 

W ramach edukacji globalnej, 6 czerwca 2017 r. odbyła się grywalizacja. Celem jej przeprowadzenia było uświadomienie uczniom roli i znaczenia energii odnawialnej dla ludzkości oraz jej wykorzystania; zdobycie wiedzy na temat stabilnej, zrównoważonej i nowoczesnej energii; uwrażliwienie uczniów na potrzeby świata; zachęcanie do pracy zespołowej. Przystąpiło do niej 24 uczniów w 4 zespołach.

Grywalizacja polegała na wykonaniu 4 zadań na czterech stacjach. Stacja 1 - Rodzaje źródeł energii. Zadanie sprawdzało wiedzę uczniów dotyczącą źródeł energii odnawialnej i nieodnawialnej, zdobytą podczas zajęć z edukacji globalnej, zajęć geografii, fizyki i chemii. Polegało na przyporządkowaniu nazw do źródeł energii oraz umieszczeniu kawałka drewna opałowego po tej stronie tabeli, do którego źródła energii ono należy (odnawialnego czy nieodnawialnego). Stacja 2 - Energia wiatru i woda. Po przeczytaniu tekstu należało wykonać (z dostępnych materiałów) model turbiny wiatrowej i studni głębinowej. Stacja 3 - Energia geotermalna. Zadanie polegało na przeczytaniu tekstu źródłowego i wypełnieniu karty pracy. Stacja 4 - Energia odnawialna. Wykonanie plakatu zachęcający do wykorzystywania na świecie energii odnawialnej i umieszczenie na nim hasła promującego wykorzystywanie tej energii. Hasło musiało zawierać 8 wyrazów. Najprostsze okazało się zadanie polegające na wykonaniu plakatu, a najtrudniejsze zadanie związane z wykonaniem modelu turbiny wiatrowej z papieru i pudełek oraz zakrytej studni głębinowej.

Najwięcej punktów (12 z 14) zdobył zespół w składzie: Piotr Augustynowicz, Sebastian Jarzębowicz, Karol Nalewajko – kl. II gimnazjum, Jakub Skrzypiec, Szymon Gliniecki, Sebastian Wodnicki – kl. III gimnazjum i to on został zwycięzcą grywalizacji.

Organizacja grywalizacji: Andrzej Malinowski

AM

Poprawiony: wtorek, 06 czerwca 2017 19:01