Tydzień Edukacji Globalnej 2019 – Dzień czwarty PDF Drukuj Email
Wpisany przez nauczyciel   
czwartek, 21 listopada 2019 20:13

 

Kliknij by zobaczyć galerię

21.11.2019 r. Dzisiaj uczniowie klasy VI zaprezentowali Afrykę. Omówili także zagadnienia dotyczące klimatu na tym kontynencie i jego wpływu na cały świat. Zastanawiali się nad skutkami zmian klimatycznych w Afryce. Uwagę zwrócili na wysychającą Afrykę Subsaharyjską, że w niebezpieczeństwie jest rolnictwo, a tym samym życie wielu ludzi. Nadrzędnym wyzwaniem dla Afryki będzie zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego, zagrożonego zmianami opadów deszczu, suszami i nagłymi powodziami. Wyjałowienie gleb przyczyni się do spadku zbiorów kukurydzy, prosa i sorgo o 40-80% w latach 2030-2040. W Afryce Południowej roczne opady mogą się zmniejszyć nawet o 30%.We Wschodniej Afryce deszczu będzie więcej. Przekształcenie się sawanny trawiastej w lasy oraz wzrost dwutlenku węgla może zmniejszyć ilość pożywienia o tyle, ze niemożliwy będzie już wypas bydła. Afryka i Azja jako pierwsze ucierpią przez zmiany klimatu.

Uczniowie klasy VI zorganizowali także konkurs wiedzy o Afryce. Nagrodą były słodkie afrykańskie bułeczki. Z kolei Andrzej Malinowski zaprezentował przedmioty – symbole wybranych państw afrykańskich.

Odbywający się w naszej szkole Tydzień Edukacji Globalnej był okazją, aby przypomnieć wszystkim dzieciom o ważnej dla nich rocznicy. 20 listopada 2019 r. minęło 30 lat od uchwalenia Konwencji o prawach dziecka. To szczególna umowa międzynarodowa, która zawiera szereg praw i wolności przysługujących dzieciom. W związku z upamiętnieniem tej rocznicy wszyscy uczniowie i nauczyciele, którzy ubrali się w kolorze niebieskim wykonali sobie pamiątkowe zdjęcie. Członkowie szkolnego koła wolontariatu (pod kierunkiem Agnieszki Łaskowskiej i Małgorzaty Skrockiej), z tej okazji przygotowali dla najmłodszych koleżanek i kolegów prezentację na temat praw dzieci oraz ich trudnej sytuacji w różnych częściach świata. Uczniowie obejrzeli też film pt. „Dzieci mają głos”.

_______________________________

Według danych UNICEF w najbiedniejszych krajach świata średnio jedno na czworo dzieci jest wykorzystywanych do pracy; większość dzieci, które nie chodzą do szkoły żyje na trenach Afryki Subsaharyjskiej; ponad 100 mln ludzi nie potrafi czytać i pisać.

AM

 

Poprawiony: czwartek, 21 listopada 2019 21:30